ÄitiLapsi -ryhmä


Mikä se on ja mitä siellä tehdään?
Ihan omin sanoin: ÄitLapsi -ryhmä on sellainen jossa saa tutustua toisiin äiteihin ja heidän lapsiinsa. Sieltä saa ystäviä, neuvoja ja hyvää vertaistukea. Lapset saa leikkiä siellä keskenään ja heille on siellä paljon erilaisia virikkeitä. Välillä piirretään, leivotaan, askarrellaan, milloin siis mitäkin.
Näitä ryhmiähän on ympäri Suomea ja Vaasassakin taitaa olla peräti viisi erilaista ÄitiLapsi -ryhmää. Me kokoonnumme kerran viikossa, aina tiistaisin klo. 13-15.
Ryhmän kanssa tehdään myös hauskoja retkiä eri paikkoihin ja välillä jopa eri paikkakunnillekkin.



Tälläiseen ryhmään liittyminen on monille hankalaa ja se oikeasti vaatii uskallusta. Mä tulin tähän mun ryhmään serkkuni kautta, mutta uskon etten olisi uskaltanut, ellei siellä olisi ollut ennestään ketään tuttua.
                                        Miksi ryhmään meno tuntuu pelottavalta?
Mikä siinä sitten niin pelottaa? Ennakkoluulot.
Itse olin aivan varma, ettei mua huolita joukkoon ollenkaan ja istuisin siellä vain yksin ja kaikki puhuisivat musta pahaa:D Se miksi ajattelin noin johtui luultavasti mun iäsä ja siitä että olin se paheksuttava teiniäiti.
Mutta näin ei käynyt, vaan mut otettiin aivan todella hyvin mukaan porukkaan!

Jade oli vain 3 viikkoa vanha kun aloin käymään Taimitarhassa. Käyminen kuitenkin katkesi kun muutimme Laihialle, mutta nyt taas rupeamme käymään siellä ahkerasti.
Pakko sanoa, että meillä on kyllä niin ihana ja paras porukka siellä!



Nyt kaikki heittää ne ennakkoluulot pellolle ja lähtee tälläiseen ryhmään mukaan!


Ei kommentteja

Kiitos kommentista!