Maukas omenapiirakka!

Mä tykkään todella paljon leipomisesta ja leivonkin aika paljon, mutta se, että uskaltaako/pystyykö niitä mun leipomuksia syödä onkin sitten eriasia. Mä vaan olen siinä niin huono! :D Korvapuustit palaa joka kerta, samaten keksit. En osaa kuorruttaa kakkua, saati sitten, että väkertäisin siihen mitään koristeita. Mutakakkukin ehtii aina kypsyä liikaa, eikä sitä voi siis enään sillon kutsua mutakakuksi.
 Ainoa mikä aina, siiis ihan AINA onnistuu on tämä super hyvä, nopea ja helppo omenapiirakka!

Puolivälin(!!) kunniaksi ajattelin jakaa teille tämän mun ihanan ''pravuurin'' ohjeen.



Tarvitset siis:

200 g voita
1,5 dl sokeria
3 dl jauhoja
1 muna
0,75 dl maitoa
1 tl leivinjauhetta
1tl vaniliinisokeria
2-3 omenaa
Hieman kanelia
Ja näin teet:

1. Sulata voi tai käytä pullomargariinia.
2. Sekoita voi kulhossa sokerin kanssa.
3. Lisää jauhot ( ei vielä leivinjauhetta ). Ota sivuun 1 dl taikinaa; se ripotellaan valmiin piirakan päälle ennen uuniin laittoa.
4. Lisää taikinakulhoon muna, maito, leivinjauhe ja vaniliinisokeri. Sekoita taikinaa kovaa, niin että siitä tulee tasaista. Taikinan kuuluisi olla valuvaa tässä vaiheessa, eli ei pysy esim. kipon reunoilla, mutta ei myöskään ole mitään litkua.
5. Kaada taikina voideltuun piirakkavuokaan ja asettele päälle omenanpalat.
6. Sitten ripottele päälle kanelia ja sokeria, sekä alussa sivuun laitettu taikina.

Sitten vain piirakka uuniin ja annetaan paistua n.30 min 200 asteessa.
Tarjoa vanilijajätskin -tai kastikkeen kera. Nams! :)


Ei kommentteja

Kiitos kommentista!