Kiitos some!

Some, eli sosiaalinen media. Sitä käyttää päivittäin hurja määrä ihmisiä, niin nuoret kuin vanhemmatkin. Nykypäivänä todella monet asiat hoidetaan ja nähdään netin kautta. Yksi suosituimmista kanavista on varmasti jokaisen tuntema Facebook. Suomessa Facebook käyttäjiä on jo 2,5 miljoonaa ja määrä kasvaa päivittäin.
Fb on kovin tunnettu myös facebook ryhmistään ja jokainen meistä voi kuvitella (ja osa sen tietää) mitä tapahtuu kun esimerkiksi yhteen ryhmään ängetään lähes 40 000 naista. On kärkkäitä keskuteluita ja moni haluaa ilmaista oman mielipiteensä. Kiivaimmat aiheet liittyvät 95% lapsiin ja lasten kasvatukseen. Silloin menee monilla tunteisiin ja alkaa lähes jokaiselle somettajalle tuttu paskamyrsky. Voin myöntää, että tietyt aiheet menee itsellänikin herkästi ihon alle, mutta oon jo oppinut rullaamaan ohi ja jättämään ne keskustelut lukematta. Teen sen ihan itseni vuoksi, koska kyllä, se hernepalko saattaa upota liiankin helposti sinne sieraimeen. Mitäpä siis itseä turhaan kiusaamaan.

Sosiaalinen media voi toisinaan olla aika ''raaka'', mutta kuten monilla muilla asioilla on myös tällä vastakohtansa. Sosiaalisesta mediasta on vaikka mihin ja sen avulla voi saada myös paljon hyvää aikaan.
Ennen kaikkea sosiaalisessa mediassa on tarjolla hurjasti tukea. Mä olen todella monissa naamakirjan ryhmissä mukana ja se on ihan huikeeta miten ihmiset tsemppaa sielä toisiaan - ja se vertaistuki mitä sieltä saa!
Itseasiassa sielä onkin sellainen kuin vanhempien vertaistuki -ryhmä. Sanotaanko näin, että suunnilleen kuukausi sitten se ryhmä sai aikaan jotain tosi mahtavaa.

Eräs rohkea äiti teki sinne aloituksen ja kyseli treffiseuraa Vaasasta. Moni Vaasalainen mami ilmoittautui, minä mukaan lukien. Rehellisesti sanottuna olin aluksi aika skeptinen. Mä olen ollut ja oon edelleen muutamassa treffi ryhmässä, mutta ne ryhmät ovat todella hiljaisia ja usein jopa ns ''kuolleet'' kokonaan ennen yhtiäkään treffejä. Mutta tämä ryhmä yllätti mut.
Me saatiin ihan kiva porukka kasaan ja alettiin oikeasti treffailemaan.

 Nyt menty kuukausi eteenpäin ja meillä on ihana ja tiivis alle 10 hengen huippuporukka! Siis se on melkeimpä ihan hullua miten hyvin meillä kaikilla kohtaa kemiat yhteen.
Lapset tykkää ja me äidit tykätään.

Mä täytin eilen pyöreitä (wuhuu) ja lähdin jopa juhlistamaan sitä. Parasta on se ettei mun tarvinnut mennä yksin, vaan suurin osa näistä mammakavereista lähti mukaan. Siis ihanaa! Pari kuukautta takaperin ajatus baarireissusta kavereiden kanssa oli oikeastaan mahdoton.
 Siitä on hirveen monta vuotta kun mulla on edes ollut oikeasti enemmän kuin yks tai kaks kaveria.

Mä olen tosi kiitollinen, että oon saanut lisää näin mahtavia ihmisiä mukaan meidän elämään.

Ilman sitä ryhmää ja sitä aloitusta tätä kaveriporukkaa ei edes olisi olemassa.
Joten Kiitos some!


Ei kommentteja

Kiitos kommentista!